keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Mitkä ovat minun vahvuudet ?

Ihana Roosa haastoi miut kertomaan omista vahvuuksistani. Oon lukenu tästä haasteetsa muutamista eri blogeista ja tykänny kovasti! Oon nimittäin törmänny monta kertaa tilanteeseen, jossa miulta kysytään niitä omia vahvuuksia. Siinä tilanteessa on usein menny vähän niinkun sormi suuhun. Vaikka tietää sen, että vahvuuksia on jokaisella, niin ittensä kehuminen on silti usein aika vaikeaa. Senpä takia ajattelinkin ryhtyä tähän kivaan ja myös melko haastavaan haasteeseen :-) 

Olen hyvä kuuntelija. Tykkään kuunnella ihmisiä ja onkin kiva kuulla, kun ihmisten mielestä miulle on helppoa puhua. En välttämättä osaa neuvoa sitä ihmistä siinä tilanteessa, mutta  oon aika hyvä asettumaan toisen ihmisen asemaan ja tästä syystä pystyn myös kertomaan omia näkemyksiä asioihin. 

Tää viittaa aika paljon tuohon edelliseen kohtaan, mutta koen olevani empaattinen. Niinkun jo sanoinkin, niin osaan asettua toisen ihmisen saappaisiin. Oon myös monesti töissä sekä ihan vapaa-ajallakin kuullu sitä, miten empaattinen oon ja oikeestaan siinä onkin yks aika iso syy minkä takia sairaanhoitajaks haluan opiskella.


Olen luotettava sekä rehellinen. Muistan, kun joskus peruskoulu ikäisenä kuulin kaverilta salaisuuden ja se vannotti, että sitä ei saa kertoa eteenpäin. Ja kuka olikaan heti juoruamassa asiasta seuraavalle, no mie tietysti. Tajusin kuitenkin sen jälkeen, miten väärin tein ja siitä oon kyllä ottanu onneks opikseni. En myöskään ennen ollu kovin hyvä sanomaan omia mielipiteitä asioihin tai olemaan rehellinen, mutta tässä vuosien vieriessä sekin puoli on vahvistunu ja nykyään pystyn hyvin ilmaisemaan mitä mieltä asiasta oon.

Tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja pyrin olemaan kaikkia uusia ihmisiä kohtaan ennakkoluuloton. 


Olen aito ja huumorintajuinen. Osaan näyttää tuttava porukassa miun huonot päivät, enkä yritä esittää olevani ilonen jos en sitä sillä hetkellä oo. Miulle usein vitsaillaan, että esimerkiks nälkäsenä oon erittäin kiukkunen, joten kannattaakin pitää huoli, että ruokaa on lähellä ;-) Itken jos itkettää ja nauran jos naurattaa, enkä häpeile kumpiakaan tuntemuksia. Miulla on myös mielestäni hyvä huumorintaju. En oo mikään porukan vitsin kertoja, mutta heitän kyllä muuten millon mitäkin tyhmiä juttuja ihan jatkuvasti. 

Opin asiat parhaiten käytännön kautta. Tää voi olla joko hyvä tai huono juttu, mutta mie koen sen miun omana vahvuutena. En välttämättä millään tasolla loista koulussa jossain tentissä, mutta usein harjoitteluista saan kuitenkin hyvää palautetta. Mikäli en jotain asiaa ymmärrä pänttäämällä, ymmärrän sen yleensä viimeistään kun käytännössä siihen asiaan törmään.

Tätä haastetta oli tosi mukava tehdä ja haastankin tähän kaikki halukkaat :-) Kertokaa, missä ootte hyviä ja mitkä on just niitä siun vahvuuksia? Postauksen kuvat on peräisin vuosilta 2011-2012. 

4 kommenttia:

Kiitos kun jätit kommentin ♥